10 januari 2009

100%

Sitter här och lyssnar på min lilla prins när han leker och pratar med vår katt Anakin. Han har bäddat så skönt för Anakin i soffan och berättar om att han minsann med har en baby i magen. Jag njuter, det låter så härligt! Barn är så fulla av fantasi och kan verkligen konsten att fly verkligheten. Jag skulle vilja fly lite från verkligheten nu. Jag är en människa som är otroligt rastlöst och vill att det ska hända nåt nästan hela tiden. Nu är jag en rastlös, stillasittande och uttråkad (och jobbig mamma...). Värken som sipprar ner i högerbenet och foglossningen har gjort så att jag nu är sjukskriven 100% en månad framöver. Skönt att vara hemma säger några... Men inte för mig! Det var inte riktigt såhär det nya året skulle börja! Jag har så mycket planer i hjärnan som jag ville utforska, mest planer om mitt arbete. Men allt sånt får ligga på is en månad eller två eller tre eller 1,5 år. För som det verkade på läkaren så kan jag nog räkna med att vara hemma fram till babyn kommer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är rastlös. Tycker verkligen att du skall gå fotokurs nu när du är sjukskriven. Fotokurserna starta en gång i månaden. Januari kursen startade den 7 januari men du kan säkert hoppa in om det finns platser kvar. Annars är nästa uppstart 4 februari. Under min ledighet skall jag ägna mig åt att plugga bildhantering, skall bli otroligt kul och jag längtar tills den börjar. (och fikastunder naturligtvis :o) Kram

Anonym sa...

Ring mig på måndag så får vi se vart jag befinner mig.. Jösses vad vi kan fika ihop om du skall vara hemma sååå länge. Så slipper du vara rastlös den stunden. Kram plus som idag känner sig som minus.