27 oktober 2009

Vara i nuet =)

Mitt lilla sockergryn!
Varför har jag så svårt att vara i nuet? Ta vara på stunden är en konst. Jag har så fruktansvärt svårt att bara vara ... att stanna upp och njuta av vad som faktiskt händer runt mig just nu. Sedan vårt nytillskott i familjen kom i maj har jag funderat en hel del på detta dilemma som jag tror att många känner igen. Jag har följt ett program som heter Den stora resan (svt). Den handlar om tre famljer som reser till tre olika länder i tre veckor där de får känna på hur det är att leva utan bekvämligheter osv. Något som slår en är just det här med att försöka leva i nuet, ta vara på det man har och känna sig nöjd. Ibland kommer jag på mig själv med att sitta och fundera på nästa steg och nästa steg innan jag ens trampat klart det första...

Inga kommentarer: