8 januari 2009

Jag mår bäst!

Jag längtar och ser fram emot vårt tredje barns födelse! Jag njuter av att vi skall bli fem i familjen. Men jag förstår inte hur folk kan njuta av att vara gravida. Missförstå inte nu, jag njuter av att ha vår baby i magen, känna sparkar, höra hjärtljud. Men jag njuter inte kroppsligt av att vara gravid! Smärtan som strålar ner i höger ben, foglossningen och övrig ryggsmärta är olidlig just nu. Jag har 18 veckor kvar nu. Visst mer än halva graviditeten är gjord, nästan inget illamående men en heltids sjukskrivning har jag nu fått på köpet! Hur skall jag fördriva mina dagar fram över med denna smärta? Några förslag? Det man fokuserar på växer, det är ju allmänt kännt... Jag skall försöka se det positiva i allt elände. Ok....hrm... jag får mer tid till barnen - positivt! Jag kanske får tid att fota mer - positivt! Jag får mer tid att blogga - positivt! Nej, nu ska Sarah ta sig i kragen och sluta klaga - så det så ;O)

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Det var inte kul med så mycket smärta och sjukskrivning. Men jag kan se det positiva och det är att du kanske kan visa mer bilder? ;)
Ha en fin dag.

Paula sa...

Jag vet hur du kan fördriva tiden kaffe med mig.... hi hi... Synd om dig med smärtan.. lider med dig.. kram och ta det lugnt..

Paula sa...

Du har något hos mig att hämta...

Pumita sa...

Kämpa på! Om ett halvår är det där glömt. En liten tröst förhoppningsvis. :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Usch, jag kan ana men inte helt inse hur ont du har... Någon foglossning tror jag inte att jag drabbats av än (eftersom det är första gången för mig har jag inte koll på vad allt kommer ifrån), men ont har jag på flera sätt. Jag kan inte sitta ner någon längre stund, för jag får så ont i ryggen och den senaste tiden får jag lika ont på framsidan också vid revbenen om jag sitter. Så det är till att stå vid skrivbordet hela dagarna på jobbet... Sen får jag kramp och ont när jag går också. Ujuj, ingen barnlek att vara gravid, även om det trots det onda är det mest fantastiska jag varit med om i mitt liv =)

Jag skulle gärna få gå ner i tid lite på jobbet, men när jag pratade om att sjukskrivas typ 25% med min barnmorska gav hon mig inget hopp alls om att Försäkringskassan skulle godkänna det. Men jag ska ändå träffa en läkare om ett par veckor så får jag väl se hur det går.

Hoppas din smärta ger med sig något, så att du slipper ha den molande precis hela tiden!