5 januari 2009

Fler skridskor kort...



Idag är det lika kallt ute om inte kallare brrrrr. Vi är inte riktigt vana vid minusgrader här på västkusten. Nu är det bara snön som saknas. De har i och för sig sprutat ut fusk snö i vår lilla skidbacke mitt i stan, kanske får ta en tur dit och åka lite pulka. Jag är uppvuxen med att åka till fjällen varje år och åka skidor. Jag längtar tills vi skall åka till fjällen. Vi har inte varit iväg på tre år nu och det känns! Bara tanken på en varm och mysig stuga i skogen med en tänd brasa gör mig varm i hela kroppen. Att känna friheten i skidbacken när man seglar ner, då njuter jag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad mysigt det ser ut. Är det svartemosse ni åker på?
kram maria

Kerstin sa...

Så härliga bilder. Vi har också kallt. Fortfarand minus 16 och det är inte kul.
Ha en jättefin dag.

Anonym sa...

35. Byter till 36 på torsdag. Det börjar bli tungt nu, jag vill att den ska komma ut :)

Anonym sa...

Wow vilken härlig utflykt. Stackare med foglossning inte roligt... Själv har jag tillbringat dagarna med att hacka loss hästarna eller nej vattnet var det ju... Paula