29 september 2010

Jag älskar hösten och dess färger!


Jag är nog lite ensam om att älska hösten tror jag. I alla fall bland de som jag känner. Jag blir inte så hösttrött, jag blir vårtrött. Det som jag älskar mest med hösten är den friska och krispiga luften utomhus. Jag är en sån som gärna kurar i soffan med tända ljus också. Visst gillar jag sommaren med dess långa dagar, värmen, semestern osv ... men när hösten kommer infinner sig ett visst lugn hos mig. Allt blir som vanligt igen på nåt vis. Något nytt startar. Det sitter väl sen man gick i skolan och den nya terminen började. Man kände pirret i magen över att träffa alla kompisar igen.
Men just nu i denna stund är jag väldigt trött ... Även om jag hade min lediga dag igår så är jag inte utvilad precis. Men vad gör det om 100 år?

Inga kommentarer: