29 augusti 2010

Älskade unge!


En liten Alva har blivit stor tjej nu. I morgon börjar hon på förskolan. Nu är det dags att börja, vare sig vi vill eller ej. Hade vi fått bestämma så hade en liten varit hemma med någon av oss i ett halv år till. Men har man huslån och tre barn så finns det inte utrymme för att stanna hemma ekonomiskt. Detta är inte unikt för vår familj, många med oss måste börja jobba då ens barn är ca 1 år, även om jag egentligen tycker det är lite för tidigt. Båda våra killar började runt 1 års ålder så jag vet att det kommer gå bra. Jag jobbar ju trots allt i förskolan så jag är väldigt insatt, kanske lite väl insatt ...

1 kommentar:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Hoppas det går bra för Alva på inskolningen! Jag har ruggig ångest inför Ellies inskolning om några veckor. Hon är ju ändå ett år och fem månader då, men jag tycker ändå hon är för liten... Jag skulle gärna ha låtit henne vara hemma tills hon är två!