10 juni 2010

Den blomstertid nu kommer!

Jag har fått lite frågor angående bilden ovan. Den är inte arrangerad, Isak sitter
uppe på en klätterställning. Jag hade som tur var med mig min Nikon!

När jag hör Den blomstertid nu kommer sjungas känner jag både glädje och lite vemod. Jag vet inte varför jag får blandade känslor av denna vackra sång. Kanske för att man sjunger den när man slutar skolan? Kanske för att det är början på något nytt? Jag vet inte ...

Idag har Isak i varje fall skolavslutning och han svävar på moln. Han har väntat och längtat länge efter denna dagen. Jag förstår honom! Inte bli väckt kl 7, inte några läxor - bara kunna sova på morgonen och träffa kompisar. Även en mamma med "häcken" full tycker att det ska bli skönt att slippa tjata på en kille som gärna vill ligga kvar i sängen, tjata på en kille som gärna ligger kvar i soffan i stället för att sätta sig och äta frukost, tjata på en kille att nu måste du gå till skolan annars kommer du för sent osv osv. Men denna trötta mamma är väldigt stolt över sin Isak som är så duktig i skolan, klarar alla prov, är en social och go kompis och framför allt gillar att gå i skolan. Idag blir det sista dagen för Isak på denna skolan, till hösten kommer nya spännande dagar på en ny skola eftersom vi flyttar i augusti.

Grattis till examen min älskade Isak =)

3 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Grattis till sommarlovet !!
WOW vilken bild Sarah , helt otrolig !!!
Du är ju så duktig på det där med foto !!!
Ha en fin helg nu och njut av er ledighet ! Betyder det att du börjar jobba i höst :-S
Kraam/Lotta

Sarah sa...

Tack söta du! Isak fick magsjuka på skolgården - det va den skolavslutningen ...

Catrin Lanai sa...

En så fantastisk bild! Ljuvlig - om man får använda det gamla uttrycket!