15 maj 2010

Premiärgrill med goa grannar!



I fredags kom våra mysiga grannar över och vi grillade. Vi hade knytis vilket jag tycker är hur mysigt som helst! Man kan plocka och äta lite vad som bjuds. Det var allt mellan grillkorv till entrecote. Potatisklyftorna med en touch av rosmarin - mmmmmmmmm vad gott det var tillsammans med Lottas goa fetaoströra. En liten Alva kröp omkring på altanen och stortrivdes bland blommor, jord och stenar =) Jag hade helt glömt denna "charmiga" upptäckar ålder (ok, man upptäcker hela livet men denna tid i sitt liv som Alva är i är ju lite extrem). Jag åt så jag blev alldeles "dääääzt". Igår började jag dagen med en härlig lång power-walk, kändes skönt!

Igår träffade jag även två av mina äldsta vänner, Emma och Evalotta. Jag känner mig så lyckligt lottad att ha kvar dessa fantastiska tjejer som kan min historia. Det känns som en stor trygghet att vårt tjej-gäng (vi är 7 tjejer) fortfarande lever kvar sen många långa år tillbaka. Några av oss började på förskolan samtidigt när vi var två år gamla. Vår vänskap har hållt i sig även om den ibland har haft några perioder av pauser. Pauserna har nog mest kommit pga att vi varit på olika ställen i livet. Två av oss fick barn tidigt, någon flyttade till annan ort och studerade osv. Men nu har vi hittat tillbaka till vårt starka gäng igen och jag är så glad över det! Vi känner varandra så väl och vår "meta" kontakt med varandra är STARK.

Inga kommentarer: