9 mars 2010

Våren är här ... skönt men jobbigt för mina ögon!



En liten blev inte så glad i dag när hennes mamma skulle till tandläkaren. Hon ville INTE att farmor skulle passa henne, hon ville ha sin MAMMA. Just nu är en liten mammig, v-ä-l-d-i-g-t mammig. Mammig med stort M! Dessutom är det väldigt gott att amma tycker en liten. Inte mig emot, jag har inga problem med att amma en liten Alva. Hon äter ju gröt och burkmat också. Killarna ammade jag till de var 6 respektive 8 månader (morgon och kväll). Nu är en liten snart 10 månader, tänk vad olika det är. Det är så fantastisk att ha tre barn =) Tre helt olika individer, tre helt olika viljor, tre helt olika personligheter, tre helt olika människor! Ibland får jag bita mig i läppen, kan det vara sant att jag har välsignats (blir nästan lite andligt) med tre friska och hela underbara KIDS?

Nu till något helt annat. Våren är inte min grej, eller rättade sagt, glappet mellan vinter och vår är inte min grej. Det är den värsta tiden för mitt psyke och huvud och ögon. Denna period får jag mest migrän, mår som sämst och är tröttast. Visst är det härligt med fågelkvitter, längre dagar, ljusare ute osv. Men för mig är det väldigt jobbigt. Det värsta är LJUSET ute. Solen står för lågt och det är för vitt uppe i himlen om ni förstår vad jag menar... Men när väl våren är här, när den väl har orkat sig fram - då är det UNDERBART!

Inga kommentarer: