22 februari 2010

Nio månader imorgon!


Min lilla prinsessa är sjuk, igen ... Hon har drabbats av feber och förkylning som förmodligen killarna dragit med sig hem från skolan och förskolan. En klok vän påminde mig om att hon nu bygger upp sitt imunförsvar inför framtiden, ok jag köper det men det är så synd om henne när hon är mitt i det i denna stund! Snoret rinner, halsen rosslar. Men jag måste säga att hon hänger med bra ändå. Tur att jag fortfarande ammar, för på nätterna är det inte roligt att gå upp och värma välling, det vet jag sen tidigare med killarna! Jag har fått i henne lite gröt idag så allmäntillståndet är ganska ok. Och det är ju det man skall ha koll på har jag lärt mig som trebarnsmamma ha haha.
Det går framåt med Alvas utveckling. Hon kan vinka, klappa händerna, säga mamma och pappa, rulla runt som en toka på golvet, ta sig fram på golvet (sittandes drar hon sig fram med händerna och putter på med en fot), somna själv i sin säng på kvällarna mm mm mm. Min bebis är en stor tjej nu (vilket jag inte vill - jag vill att tiden ska stanna...).
Idag har det inte snöat och det känns underbart! Imorse när vi traskade till förskolan, jag och Noah, kändes det som vi var i fjällen. Det klibbade i näsan och det knastrade under fötterna.

Nu har Alva rullat bort en bra bit och vill
inte ligga där så jag måste
sluta =)
Ha en fin dag alla ni goa
som så troget följer
min lilla blogg!
Känner du för det som lämna gärna ett
avtryck i kommentarsfältet!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Stackarn som måste vara förkyld. Även om det bygger immunförsvaret är det inte kul som förälder när barnen är sjuka. Hoppas att det är snabbt övergående.
Ha en fin dag.