22 januari 2010

Kärlek - Familj - Hälsan



Idag mår jag bättre än igår. Då, på erftermiddagen small det till och det kändes som någon stack ett spjut i min skuldra. Jag vaknade på morgonen med smärtor i korsryggen så jag tog en panodil. Smärtan blev uthärdlig och jag traskade ut i snömodden. Gick med raska steg till en kompis några kilometer från mig. Jag spände på mig min vetekudde och det kändes riktigt bra. Några timmar senare, när jag var påväg hem igen, blev jag plötsligt dåsig och kände mig jätte konstig. Värken blev värre och värre och det kändes som jag skulle svimma. Jag ringde till en massör och fick en akuttid på kvällen. Väl framme och med massörens händer på ryggen kändes det mycket bättre. Men jag frös fortfarande och kände mig nästan illamående när jag kom hem. Ett varmt bad gjorde gott en stund och några fler panodil. Där i badet snurrade tankarna för fullt. När klockan slog 20,13 sa jag och Alva godnatt till övriga i familjen och sov sen till kl 06,30. Jag vaknade några gånger av smärtan i ryggen.

Att ha sån smärta som jag hade igår fick mig att
försöka tänka på hur mycket hälsan är värd.
Att ha en fungerande kropp som inte
värker och smärtar!
För mig är kärleken till min familj det viktigaste
men tätt där efter kommer hälsan!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Ja visst är hälsan viktig. Hoppas att det släpper och att du får en fin helg.
Kram