8 december 2009

Småkryp



Ska inte dessa småkryp sova nu? Går inte de i ide? Helt ärligt så har jag ingen aning men denna lilla krabat kom krypande från ingenstans igår. Den var riktigt snabb också. Vi släppte ut den, hoppas inte den fryser ihjäl ute nu, för här är det rått och kallt.
Just nu sitter jag här i soffan med en liten Noah som har haft feber. Den har gått upp och ner några dygn nu men idag verkar den vara borta helt. Dessvärre har lilla Alva fått tillbaka sitt "rossel" i halsen, hon kändes lite febrig igår kväll. Men hon har sovit nästan hela natten och kändes inte varm när jag vaknade. Det känns så hemskt att höra hennes rosslande lilla hals. Jag vill bara hosta upp slemmet för henne. Idag blir det en mysdag till med barnen. Vi stannar inne idag. Men när mannen i huset kommer hem efter jobbet är det jag som sätter mig i bilen och ger mig ut en sväng. Nu har jag varit hemma i snart tre dygn utan att vara utanför dörren nästan. Och ni som känner mig vet ju hur jag blir då =)

Inga kommentarer: