25 november 2009

Nya smaker =)



Äntligen har Alva börjat bli lite intresserad av annan mat än min! Det var väldigt gott att sörpla i sig melon här om dagen. Likaså banan och clementin gick ner =) Jag ger henne gröt en gång om dagen och "vanlig" mat en gång om dagen. Ibland äter hon flera skedar men ibland spottar hon och fräser. Men det kommer, jag vet. Jag har ju "gjort" detta två gånger förut ha ha ha. Första gången med Isak, följde jag varje "grej" man "skulle" göra blint. Nu tar jag det piano och känner mig lugn och gör som jag och Alva vill och känner för. Jag följer henne kan man säga. Jag kommer amma henne så länge som hon vill =) Tänk vilken lyx, maten har man ju med sig hela tiden. Sen ska det packas gröt, sked, tallrick, haklapp, flaska mm. Den tiden kommer... Men sen när man väl beslutat sig för att sluta amma så brukar det kännas bra det med.
Idag har vi tagit bussen till STORA staden (ha ha ha lilla K-älv). Vi trotsade regnet, jag känner mig riktigt stolt för jag HATAR att bli blöt och jag HATAR när det blåser! Man vet ju inte riktigt hur trotsig en fyraårig NOAH kan vara heller. Men det gick suveränt bra. Nu är vi hemma igen och myser till tända ljus. Alva sover i vagnen, Noah spelar Wii och Isak spelar data. Alla är nöjda och glada =)

Inga kommentarer: