9 maj 2009

Vår-röjar-dag


Ett av alla vårtecken som finns runt mig är vår-röjar-dagen som vår förening där vi bor anordnar. Vi hade tur med vädret och det var många boende som anslöt sig till alla göromål. På min lott föll det sig naturligt (eftersom jag typ ska föda barn inom två veckor) att inte hjälpa till. Eller rättade sagt - inte rensa ogräs, inte plantera, inte gräva, inte kratta, inte måla osv. Det var riktigt skönt att för en gång skull känna att det inte gjorde nåt att jag mer eller mindre bara satt och såg på när alla andra röjde och jobbade. Nej, så här var det ju naturligtvis inte =) Ni som känner mig väl förstog det med en gång tror jag. Sara, sitta still NEJ skulle inte tro det ;) Jag var visserligen inte ute i rabatterna och röjde, jag gjorde andra saker såsom satt och klippte filter, gjorde kaffe, dukade fram fika osv. Ett litet öga på alla tusen barn på gården hade jag också. Det värsta är bara att jag nu får betala ett ganska högt pris. Nämligen att jag knappt kan röra på mig. Foglossningen är outhärdlig och jag får göra invecklade cirkus konster när jag skall resa mig upp från soffan eller sätta mig ner på en stol. Men vad gör det? Snart är ju lillan här och då försvinner ju förhoppningsvis mina krämpor =)
Ha en skön helg alla!



1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte väl det när jag läste i början DU sitta still NEJ det existerar inte.plus