5 mars 2009

Torsdag

Nu börjar veckorna ta fart och det är redan helg snart igen. Men var är våren undrar jag? Jag har sett att det har börjat komma några små små knoppar i trädgården, men det är kämpigt för de. Här varvas det med snö, regn och rusk. Man vet aldrig vad för väder det är ute när man vaknar. Igår eftermiddag sprack det upp och solens strålar nådde oss en liten stund. Allt blir mycket roligare då solen tittar fram. Jag blir inte höst deppig, men jag kan bli vår deppig. Ljuset har lyst med sin frånvaro så länge innan våren orkar sig fram. På hösten är jag full av energi. Då har solen lyst, man har haft semester och det är nästan skönt att få kura i soffan med tända ljus.
Något annat som lyser med sin frånvaro är inspirationen att fota. Orkar inte... Känner inte för det... Vilket är jätte tråkigt egentligen. Nu har jag massor av tid :O(
Idag kommer min syster och hennes dotter hit och fikar, det ska bli skoj. Annars blir det en lugn dag för mig med läsning och tittande på alla såpor på Tv:n...

Inga kommentarer: