2 mars 2009

Första dagen...

... på denna veckan är till ända. Jag har spenderat hela dagen hemma idag. Pojkarna har haft studiedag så vi har haft en riktig mys dag. Isak smet iväg tidigt till en kompis så jag och Noah fick roa oss själva. När klockan var ca 8 började Noah tjata om att han ville gå ut. Åh nej tänkte jag. Jag som knappt kan röra mig... Plus att det regnade och var jätte grått ute. Jag hatar att bli blöt. Jag hatar att jag inte kan röra mig som jag vill! Jag hatar att vara gravid (men jag älskar givetvis prinsessan i magen!). Men jag palltade på mig och Noah kläder...efter väder. Jag kunde knappt röra mig, men vad gör man inte för sin älskling?! Vi gick ut och jag tänkte att jag måste ju ändå stå ut en halvtimme. Fy säger jag, det var så tråååkigt. Inga barn ute, bara snöblandat regn. Men Noah trivdes och det var det värt. Vi var ute ca 1 timme. Sen när vi väl kom in ville Noah göra pannkakor. Så det var bara att ställa sig vid spisen med en 3-åring och "slabba" ihop pannkakssmeten. Ni som känner mig vet ju att jag helst bakar, lagar mat och fixar utan barn... Ändå jobbar jag på förskola (hur går det ihop...). Nåja, vi hade det jätte mysigt jag och lillprinsen. Sen lekte vi att jag var baby och Noah var mamma. Jag låg väl mest i soffan hela tiden, Noah verkade nöjd med det ändå. Imorn är en ny dag, den tråkigaste på hela veckan! Tisdagar är inte min favorit dag...

Inga kommentarer: