24 februari 2009

"Shopping-tarmen" är så gott som fylld ;O)

Igår åkte jag med min kära mamma och hennes vännina till Ge-Kås i Ullared. Det gick verkligen över förväntan måste jag säga. Nästan inget folk alls och bra väder att köra i. Vi bor ca 10 mil där ifrån plus att det är små kringel i krok vägar sista 3 milen. Jag hittade allt jag skulle ha och är nu några tusenlappar fattigare. Men det är verkligen mödan värd att åka dit. På mycket prylar är det halva priset. Utanför affären ligger en skoaffär som säljer billiga skor. Jag fick köpt var sina gummiskor till pojkarna för 99 kr styck. Jätte fina och dessutom inga dåliga skit skor som går sönder efter några dagar på förskolan. Jag känner mig nöjd som bara den. Det enda jag är lite besviken på är att babyklädernas utbud var väldigt dåligt. Jag hade ju siktat in mig på FLICK-ROSA-STL 56 till prinsessan i magen. Men det fanns inget nästan.

Idag lyser solen ute och jag hoppas att snön eller rättade sagt - ISEN - smälter bort idag. Barnen kan ändå inte åka pulka ute plus att jag knappt kan ta mig fram för det är så halt.

1 kommentar:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Här är det också sol idag, så nu är det farligt att gå för nära husfasaderna inne i stan... is och snö rasar ner hela tiden.

Jag har inte sett förut att du har kommenterat i min bilddagbok, för funktionen med att man får ett mail när det kommit en kommentar verkar inte funka för mig, så jag inte märkt kommentarerna. Men igår kväll hittade jag dem =)

Hur som helst har jag också börjat tycka att det är lite jobbigt att vara gravid, för senaste veckan har jag fått mer värk och känt mig klumpigare och mer gravid än nånsin. Men det kommer ju som sagt något gott ur det hela, så även om man klagar ibland så kan man ju stå ut med en hel massa krämpor för glädjen att få en liten bebbe sen :)