4 februari 2009

Det spänner...

... & trycker nu. En växtperiod kanske? Tänk att man glömmer så fort! Efter att ha varit gravid två gånger tidigare sägs det att man är expert på området. Nej, jag håller inte med. Såhär var det väl inte förra gången? Noop, inte vad jag minns i alla fall. Allt, precis allt är så annorlunda denna gången, eller har jag tappat minnet? Magen stramar och bebisen slår kullerbyttor i magen känns det som. Jag känner mig enorm trots att nästan alla säger "... åh en sån söt liten mage du har, du har bara en liten mage..." Njaeee, jag har inte bara en liten mage tycker jag. Allt sitter åt och smiter åt. Pust och stön vilka I-lands problem jag har.
Till något annat... Var hos lille doktorn idag. Han sjukskrev mig fram till 22 mars nu. Gör inget, tänkte jag. Nu har jag liksom vant mig känns det som. Jag skulle bara vara en börda för mina kollegor om jag skulle komma tillbaka och jobba nu. Pust och stön... Jag hade placerat mig i soffan och sen inte kunnat resa mig upp själv igen ... ha ha ha vilken syn på en förskola!

Ha en skön kväll alla bloggare, nu skall jag segla ner i min sköna säng ;O)

4 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch din stackare , lägg upp benen på soffbordet och luta dig tillbaka och njut bara , så gott det går !
Nej , jag tyckte varje graviditet inte var den andra lik , kanske svullnaden i benen då , men annars , icke .
Skönt att du blev fortsatt sjukskriven , känns det lättare att få dagarna att gå nu , tycker du ?
Ha det gott vännen !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Vad skönt att du blev sjukskriven då! Vet hur det känns, man vill inte jobba och vara en börda...Vilket datum är du beräknad nu?
Sköt om dig, lägg dig i soffan och njut om du kan. I slutet varken satt eller låg jag skönt. Minns att jag satt i soffan och stortjuta för att Niklas såg ut att ligga så skönt i soffan...haha...
kram på dig min vän, Nina

Kerstin sa...

Det var så längesedan jag var gravid så jag har glömt allt. :)
Bilden på barn och barnbarn hos mig är makens dotter och hennes lilla dotter. Alltså: bonusbarn och bonusbarnbarn.
Ha det gott.

Anonym sa...

Vila och var riktigt rädd om dig!
Du har en fotoutmaning inne på min blogg när du vilat dig! Jag tycker mycket om dina bilder och vet att du fixar det galant ;)
Ha en riktigt skön kväll! Kramis