6 februari 2009

Är det fredag idag?

På torsdagar brukar jag känna mig sådär "helg-pirrig". Tänker att "Imorn är det den bästa dagen på hela veckan!" Men i morse när jag vaknade fick jag tänka flera gånger innan jag kom på att det var fredag. Vart har min fredags känsla tagit vägen? Den är som bortblåst. Nu när jag inte jobbar är alla dagar likadana... Jag saknar den där fredags känslan jätte mycket, det där pirret när man nästan slutar på jobbet en fredags eftermiddag. Man sitter i bilen hem och funderar på om det blir filmkväll eller en god middag med mannen i huset. I-lands problem igen...jag vet!
Något som varit roligt idag var att jag fikade på mitt gamla jobb. Mina goa gamla arbetskollegor saknar jag jätte mycket! Efteråt åkte jag till mödravården och fick lyssna på lillen/lillans hjärta. Barnmorskan lät mig känna var ryggen, huvudet och en fot låg. Har jag en liten människa i magen?! Helt galet när jag tänker på det. Men så är det ju, jag vet ju egentligen :O)

Nu ska jag krypa ner bredvid mannen i husen och ta mig en lite powernap, så kanske jag inte somnar kl 20 ikväll ;O)

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart det är Fredag.. Va är din känsla borta. Min har kommit tillbaka!!!!!! mkt tack vare dig ju.. Hum hur skall jag kunna smitta av mig på dig nu.. Jag saknade dig idag.. Vi hade som vanligt fredagsfika och jag slutade kl 13... Tänkte när vi gick sammtidigt och önskade alla andra en trevlig helg, med ett leénde på läpparna... kram kram plus