22 januari 2009

Nålar som känns

Idag började dagen för mig med att jag åkte till sjukgymnasten. För andra gången skulle jag få akupunktur. Första gången var jag lite nervös, ok jag hade ju gjort detta förut men minns inte riktigt hur det var då för si så där 9 år sen... Det gick bättre än förväntat och jag tyckte inte det gjorde så ont när sjukgymnasten skruvade på nålarna. Jag kände till och med skillnad på kvällen då jag kom hem och inte hade sååå ont i rygg, fogar och ben. Idag där emot... aj aj aj... det gjorde sviiin ont då hon skruvade på nålarna. Ögonen började rinna fast jag inte grät. Där fick jag sen ligga i 30 minuter, det var inte jätte trevligt...
Något mycket trevligare som denna dag bjudit på är att jag varit med på vatten gympa för gravida. Att få bada/träna i en varm basäng med mysig belysning som avslutades med avslappning i vattnet gjorde min kväll väldigt smärtfri och skön! Jag kände verkligen hur hela jag slappnade av då jag flöt omkring i vattnet och känslan av en lätt kropp infall sig.

4 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag var också till min sjukgymnast idag, men inga nålar för mig utan bara massage =) Jag har fått akupunktur många gånger tidigare och även om det kan göra ont ibland när nålarna sitter där brukar det ofta vara värt det efteråt.

Vad mysigt det lät med vattengympan! För man är ju inte bortskämd med att få känna sig lätt och smidig just nu... Jag hade också funderat på det, men det blev gravidyoga istället för mig. Kan nog tänka mig att vattengympan är bättre för dig som förmodgligen har svårare smärta än vad jag har.

Hoppas du får en smärtfri dag idag!

Paula sa...

Vad härligt att du inte hade så ont på kvällen.. Kram på dig plus

Kerstin sa...

Vilken tur att det finns lindring att få i alla fall. Synd att akupunkturen ska göra så ont. Du kanske får gå till badhuset varje dag. :)
Ha en fin fredag.

Ewa sa...

Akupunktur kan göra ack så ont, men å va det gör gott länge efteråt. Känner att det är dags för mig igen, då min värk under vänstra skulderbladet börjar göra sig mer och mer till känna... Minns då jag fick det första gången. I 2-3 dagar efter, kändes det som att jag blivit överkörd av en vägbult. Trodde jag skulle dö, så ont hade jag - och hipps vipps vände det. Men det var bara den gången, som tur var. Nu gör det bara gott, och det är så skönt att slippa värken.

Ha en fin helg.

Kram/Ewa