10 december 2008

Vecka 18 - yes!

Idag går jag in i vecka 18. För bara några veckor sedan kändes det som om graviditeten inte gick framåt alls. Jag minns så väl när den första tröttheten gjorde entré, typ direkt. Vi fick reda på att jag var gravid väldigt tidigt och väldigt tidigt kände jag av alla symptom:
  1. Ont i brösten
  2. TRÖTT
  3. Illamående
  4. Nära till gråt hela tiden
  5. Känslig
Nu, några veckor senare kan jag "bara" känna av tröttheten, det andra har liksom flugit sin kos. Mina tankar kretsar mycket kring alla mina tre barn. För jag är ju faktiskt tre barns mor redan även om en ligger i magen fortfarande. Så himla häftigt är det. Och något som är häftigast är ju givetvis frågorna: Vem är du som ligger i magen? Är du en tjej, eller kille? En mycket speciell person sa till mig när hon fick sitt tredje barn att när den tredje kom fick hon tre "nya" barn, inte ett nytt barn. Och visst är det lätt att förstå när man tänker på det. Mina pojkar kommer få ett syskon till. Isak kallar sig redan för stor-storebror och han kallar Noah för lill-storebor. Isak önskar sig en lillasyster så väldigt mycket. Noah bryr sig inte så mycket. Han har nog inte riktigt förstått att han skall bli lill-storebror ännu ;O) I februari får vi reda på vilket kön vår baby har, jag kan knappt bärja mig av nyfikenhet!

Innan vi blev gravida tredje gången hade vi en tanke om att göra fostervattensprov. Jag närmar mig ju den magiska åldern då man blir erbjuden fostervattensprov så vi tänkte att det kanske vore en bra idé. Men efter lite eftertänksamhet från både mig och Donny blev ändå beslutet att inte göra några prover eller tester. Vårt barn är välkommet oavsett, om det är något som är "fel" så tar vi oss igenom det då. Vi skulle inte älska det på något annat sätt om så vore fallet. Det känns skönt att vi fattade det beslutet tillsammans.

3 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag går snart in i vecka 22 nu och magen den växer. Det är verkligen härligt att få uppleva det här och se och känna att något mycket speciellt händer i min kropp! =)

Men vad det blir för kön det låter vi bli en överraskning, eftersom det är första barnet så spelar det inte så stor roll.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Snart har halva tiden gått , härligt !!
Va skönt att ni var överens om fostervatten provet .
Jag gjorde inget heller . Tyvärr var min man så nyfiken på könet så barnmorskan försa sig vid ultraljudet . Men jag låtsades inte höra och envisades köpa neutrala bebiskläder .
Det kommer att bli härligt med en hel liten barnaskara , tänk så kul de kan ha med varandra .
Mina har ju sån ålderskilllnad , men de har ju alltid varandra , det känns skönt .

Hoppas du får lite ork nu , bara !!
Kramar/Lotta

Anonym sa...

Vad skönt att ni beslutade det ihop. Trebarnsmamma du börjar bli gammal. hi hi... Måste ta en fika snart. Ha en underbar dag många kramar en hes plus