17 december 2008

En bild


Jag förundras av mina mirakel. När jag tänker på det, så känner jag så tydligt att jag och Donny faktiskt har skapat tre mirakel. Det finns tre unika personer som präglar våra liv så enormt så det inte finns ord för det. Jag har glömt hur det var att inte ha barn. Jag trodde jag visste vad kärlek, smärta, oro, glädje och sorg var innan jag fick barn. Nu vet jag vad dessa ord betyder för mig, nu vet jag vad de symboliserar. Kärlek är inte något självklart och något man kan ta förgivet. Vi har våra barn till låns och måste våga släppa taget och låta de upptäcka världen själva.

Jag älskar er mina underbara barn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert, så sant.
Mamma

Kerstin sa...

Du skriver vackert. Visst är det så att när man får barn förändras hela livet. Kärleken till dom är starkare än nåt annat och det är en riktigt häftig känsla.
Ha det gott.

Anonym sa...

Du skriver bra & vackert. Visst måste man låta dom upptäcka världen själva. Men det är inte alltid lätt. Att vara en orolig förälder på avstånd är inte alltid lika roligt. Men nu börjar jag vänja mig.. Hoppas lillkillen inte är jätte jätte sjuk.. Ha en mysig dag tillsammans. Kram plus