1 november 2008

En stunds eftertanke åt de som lämnat oss


Älskade mormor, jag saknar dig oändligt mycket!

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig. Du gav mig så mycket styrka och glädje. Du fanns alltid för mig. Du hade alltid tid för mig. Jag behövde inte alltid prata, du förstod mig ändå. Vi hade ett slags meta språk du och jag mormor. Du fanns för mig, men även jag fanns för dig. Vår relation är och var speciell. Min vackra lilla mormor, nu är du i himlen men jag kan ändå känna din närhet. Du finns här hos mig, det vet jag!

2 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh jag förstår precis !!!
Här går inte heller en dag utan att jag inte tänker på min mormor !!
Hoppas ni har haft en fin helg , har ni haft snö ??

Vi var nere i Ullared i fredags och sen tvärs över Sverige till Vimmerby och gick hela dagen på Astrid Lindgrens värld igår , oj så fint och roligt det var .Kan tänka mig att det är ännu mer rulle där på somrarna .
Sen när vi kom hem kom syster med man och hämtade oss med på vandring och ljuständning på griftegården här i stan och vilken massa folk och vilken massa ljus , underbart !
Efter det blev vi bjudna på litet julbord hemma hos dem .Tror aldrig julmat smakat så gott !!

Idag har det bara slappats på hög nivå , vi fick släpa oss ut och iväg och handla lite mat , ingen var sugen att gå i ngn affär . Aldrig mer Ullared , vilken pärs
;-)
Ha en fin vecka !!
Kram/Loppan
(bilden du undra över är tagen utanför vårat uterum )

Paula sa...

Förstår dig presic saknar min farmor lika mycket vi hade oxå en speciell kontakt.. Kika in hos mig och ta med dig det du fått. Många kramar från mig till dig...