25 november 2008

13 ÅR!


En kall, mörk och blåsig kväll för 13 år sedan stod jag i baren på ett uteställe och fajtades med andra som ville knö sig före för att beställa en öl. Mitt i trängseln, rakt framför mig, upptäckte jag en lång, mörk härlighet som också skulle beställa något i baren. Jag glömde helt av tid och rum och allt stannade upp en kort sekund, för framför mig var det någon som gjorde att jag tappade andan! Denna långa, ståtliga riddare är numera min och har så varit i 13 år på dagen idag! Det är mycket som har hänt på dessa år. Vi har fått två underbara barn, vi har gått igenom många kriser, vi har byggt bo, vi har studerat (nästa år tar även Donny examen!), vi har rest en del, vi har hunnit med mycket på dessa år. Det finns nog inget jag vill ha ogjort, även om en del saker vi gått igenom varit riktigt jobbiga. Jag ser det mer som lärdomar vi har och att det i stället stärkt vår relation och kärlek till varandra. Vi var ganska unga när vi träffades vilket har gjort att vi levt långa perioder med ytterst lite pengar. Men jag har verkligen inte lidit av detta. Tvärtom, man klarar sig på mindre än man tror när det gäller pengar!

Älskling, jag önskar mig ett långt liv tillsammans med dig!
I LOVE YOU

7 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh vad underbart det låter , och vilket liv ni haft/har tillsammans !!
Jag och min man har bara varit tillsammans i tio , och vi började med två pojkar var i bagaget så det var ett annat liv det .
Jag hoppas allt är bra med dej och magen !
Kramisar /Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

....och Grattis till era tretton år förstås !!!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Grattis på årsdagen! Själv ligger jag i lä gällande antalet år, väntar på att snart fira två år med min älskling =)

Anonym sa...

Åh tretton år.. ligger lite efter. Grattis. Ni är såå fina ihop. kram kram plus

Kerstin sa...

Vilken härlig berättelse. Grattis till 13 år och lycka till på resten av livets resa tillsammans.

Anonym sa...

fin bild!

Nina sa...

Åh, äntligen har jag fixat så jag kan kommentera dina upplägg...:) Det var kul att träffa dig med, ser fram emot att få följa dig och din mage och se den växa till våren...
Grattis till 13 år!
Ha det jätte bra och håll tummarna att min bebbe vill komma snart. Jag hör av mig då den är ute :)
Många kramar