11 oktober 2008

Mums - Jag älskar räkor!

Aj lite ont i magen har jag nu måste jag erkänna. Men det får det vara värt! Jag har precis smällt i mig massor av utmärkt goda räkor. Tillsammans med "aioli" och "marstrandsås", bröd och sallad njöt jag under hela matstunden. Jag älskar verkligen fisk och skaldjur, skulle inte kunna leva utan det. Nåja, jag är ju halv veggo. Äter inte "fyrbenta" djur. Jag räknade ut att det snart är 9 år sedan jag slutade äta rött kött och vilt. Känns utmärkt bra. Jag har aldrig längtat efter kött sen sista tuggan jag tog. Många undrar hur jag klarar mig utan köttfärs! Det mest sliskiga av allt, nästan! Varför äter jag inte kött? Det finns några olika anledningar. För ca 8-9 år sedan var debatten ganska stor angående hur man skötte om djuren före slakt. Jag är djurvän så jag tog väldigt illa vid mig. När jag var och handlade så mådde jag nästan illa när jag stod vid köttdisken. Varje gång jag satte på tv:n drabbades jag av hemska bilder på djur som verkligen plågades. Detta är en anledning. Men den största anledningen är att jag har problem med magen. Jag ville helt enkelt testa om det skulle göra någon skillnad om jag uteslöt kött. Jodå, magen har allt blivit bättre och jag mår faktiskt mycket bättre nu när jag inte äter kött. Övriga i familjen äter kött, barnen får själva välja när de blir större om de ska fortsätta att äta kött eller inte. Jag tänker inte välja åt de.

Nu skall jag dåsa ner i soffan tillsammans med kärleken och kolla på fotboll!

1 kommentar:

Anonym sa...

mums vad gott. Här har vi levt på massa onyttigheter idag. Först kalas med tårta och kakor. Sen iväg och träna med hästen Så nu kl 20*30åt vi middag pizza. Kram plus