6 september 2008

Mörkt


Lördag kl 9,10

Ljuset har knappt nått oss ute. Jag fick rota fram ett ljus och tända till frukosten. Det blev en lugn frukost i min ensamhet. Ganska skönt. Jag äter oftast frukost på jobbet. Då är det inte så lugnt och skönt. Jag jobbar på förskolan och nu har vi ca 14 barn till frukost. Vi jobbar Reggio Emilia inspirerat, (inte en pedagogik, ett förhållningssätt där man ser barnet som kompetent mm), där vi använder oss av låga bord i barnens höjd, gemensam matsal med en till avdelning. I det stora hela kan jag se en vinst i detta men oj vad mycket ljud det kan bli när 30 barn skall äta i samma rum (ja, rummet är stort!). Så idag har jag ätit alldeles ensam. Ljuset som jag tände fick mig att längta efter Jul lite grann. Jag älskar Julen, det är en väldigt mysig tid.

Idag skall jag och Donny på 150 år fest. Fem tjejer som fyller eller har fyllt 30 år skall ha en stor fest i stan. De har hyrt en restaurang dit ca 50 personer kommer. Vi skall träffa några vänner innan och ta ett glas vin. Jag ser fram emot kvällen jätte mycket!

Innan festen skall nog inte göra så mycket. Regnet öser ner och det ser inte ut att avta. Donny skall till frissan och klippa sig. Jag skall försöka rota fram något att ha på mig. Varför blir det samma sak varje gång? Det känns aldrig som jag har något att ta på mig när vi skall på fest!

Ha en skön lördag alla bloggare!

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilken skön inledning på lördagen. Älskar julen jag med så jag förstår vad du menar. Hoppas att kvällens fest blir riktigt trevlig.
Ha det gott.

Paula sa...

Ha en underbar kväll.. Själv skall jag slappa, skoja bara.. skall fixa lite här hemma. Åka & köpa ny mobil till sambon. Ta hand om Fia & Felicia. Roligt att jobba igen. Men fy vad trött jag är...Saknar min plus.....

Anonym sa...

hej vännen!
ja det öser ju verkligen ner ute.
ser fram emot ikväll det ska bli kul! ses sen kram så länge