3 september 2008

Första dagen!


Här är en bild som jag tog första dagen på fotokursen. Faktiskt en bland
de första. Vi hade fått lite uppgifter som vi skulle slutföra under dagen. En
av de var att fota något från olika vinklar. Jag låg ner i blött morgongräs och ålade
för att få till denna bild. Solen lyser så härligt tycker jag. Jag har använt
manuellt läge under hela första dagen. Absolut inte enkelt vill jag lova ;O)
Men oj så roligt, vilka möjligheter det finns!
Men att variera sig och använda sig av kamerans alla funktioner
är det bästa tycker jag. Ibland är det jätte svårt
att få till slutartiden och då är det bra att man kan ställa
in kameran så den gör det själv och att man kan ställa in
bländaren själv. Det läget (läge A) på min kamera är nog det
som jag kommer använda ganska mycket framöver tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fin bild. Skulle vilja se dig kräla omkring i blött gräs... Ha en skön kväll. Det skall jag.. plus

Della sa...

Vilken fin bild du har tagit!
A-läget är det jag gillar bäst också. Då har man kontroll över bländare och skärpedjup men behöver inte räkna ut vilden slutartid som passar.
Jga hoppas mycket på den här PS-kursen. Det ska bli jätteroligt.

Kerstin sa...

Jättefin bild. Och nu blir jag sugen på att lära mig mer, men med tanke på att jag bara haft kameran i en månad ska jag kanske inte rusa fram. Får ta små steg och lära mig lite i taget. Så pass vet jag att det är betydligt svårare att fota i manuellt läge. Men det klarar du galant!
Ha en jättebra kväll.